مدتیست نزدیک به 4 ماه ! که قرار است اداره نامحترم گاز شهرستان ما بیایند و به فاصله 2 متر از وسط کوچه را بکنند و یک انشعاب بزن به ساختمون ما که 4 خانوار توش زندگیش میکنن... من به خاطر شخصی مشخصی که تو اون اداره بود اصلا دلم نمیخواست برم اونجا تا چند روز پیش صبح کله سحر از کار و زندگی زدم و رفتم محضرشون مشرف بشم !! در بدو ورود گفتن برو اتاق انشعابات پیش آقای بیخیال زاده !! رفتیم .... 


بقیش رو برید ادامه مطلب


تا ساعت 9 نشستیم و دیدیم که بله ! تنها فردی که در این اداره فعال است و مدام در رفت و آمد است ، مستخدم ان اداره است ... ایشان با چایی میرفت ، با نون و پنیر برمیگشت... با شیرینی میرفت ، با آب  بر میگشت.... با میوه میرفت ، با عشوه بر میگشت ! 

کلافه بودم ... به حیاط اداره رفتم و ماشین های پارک شده رو شمردم.  تعداد زیادی سمند ، یه دونه جک ، یه جیلی و فک کنم دو تا پراید و یک پیکان که احتمالا مال مستخدمه بود . 

حال حرف من این است ... در یک اداره با 20 نفر پرسنل چرا در اوج سرما این همه خونه بی گاز باشه؟؟  شهری که گاز کشی تا توی همه کوچه ها هست . میگویند که پیمانکار نداریم ! منظورشان این است که بله ... کسی نیست بیاد زمین رو بکنه . 

زیر ساخت های شهر آماده است ، فقط میخواد یکی بیاد این لوله گاز رو بزنه سر لوله اصلی !! 


خب خدا مادراتون رو به عزاتون بشونه این حقوقی که میگیرید برای چیه؟ رئیسی؟ کارمنید یا هر سگ دیگه ای به پیمانکارنیازی نیست ... ازپشت اون میز غرور و جهالت پاشو لباس کار بر کن.روزی 10 نفر تو اون اداره بدون ارباب رجوع بشینید و 10 نفرتون بیاید زمین رو بکنید و این حقوقتون رو حلال کنید . 

ملت از  سرما یخ بزنن که شما باید صب پاشید برید اونجا بشینید و  تا ظهر ول بچرخید .... خدا بدادتون برسه . 


چند روز پیش پسر عمه مان گفت بیا شهرداری ها تمام کشور استخدامی زده ثبت نام کن . گفتم به این روز قسم بیان در خونه و بگن بیا بریم تو بشو شهردار!!من نمیرم. کارمان آزاده ، خودمون آزادیم ... تا جایی که دستمون هم بیاد به مردم کمک میکنیم ولی پامون رو تو این دزد خونه ها نمیزاریم . 


گاهی با ماشین صبح زود یا شبها از کنار رفتگر ها رد میشم بخدا گریم میگیره ، اشکم در میاد ... خیلی وقتا وایمیسم باهاشون حرف میزنم ، هر چی دارم مثلا به بهانه دادن یه دونه پرتقال وایمسین باهاشون حرف میزنم و از کارشون تشکر میکنم و بهشون روحیه میدم . 

حاضرم با افتخار رفتگر بشم ... ولی تو هیچ کدام از این اداره ها ... 


شمایی که عین زالو چسبیدی به بدنه دولت و هی از حقوق کم مینالی ولی همه تون ماشین خوب و خونه و خوراک خوب رو دارید !! برید ببینید ملت برای یه لقمه نون زیر صد تا فیل رو باید بگردن . زالووووووو ها حداقل به اندازه حقوقی که میگیرید فکر  کنید !! کار که نمیکنید حداقل به عاقبتتان فکر کنید . شما کسانی هستید که لباس خدمت به مردم رو بر کردین ولی کنج عافیت و مفت خوری رو انتخاب کردید . خدا به دادتون برسه ، به داد هممنون برسه.